Handelsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
Holmer Guld Sølv Ure
- Virksomhedens juridiske navn : C.Rønnest Aps
- CVR nr. : 18882434
- Organisationsform : Anpartsselskab
- Fysisk adresse : Herlev Torv 19, 2730 Herlev
- E-mail adresse : mail@guldsmed-holmer.dk
- Telefonnummer : 44 94 27 28
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på www.guldsmed-holmer.dk skal du igennem følgende trin.
- Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger
- Vælg forsendelses/betalingsmåde
- Godkend vores forretningsbetingelser
- Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
Bestilling
På www.guldsmed-holmer.dkkan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på mail@guldsmed-holmer.dk eller telefon 44 94 27 28.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med www.guldsmed-holmer.dk indgås aftaler på dansk.
Betaling
På www.guldsmed-holmer.dk kan der betales med:
- MobilePay
- Dankort
- Visa / Visa Elektron
- Mastercard / Eurocard
- Diners
- Forbrugsforeningen
- ViaBill
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Der tages ikke gebyr for brug af betalingskort på www.guldsmed-holmer.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.guldsmed-holmer.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fragt
For at få dine varer leveret skal du betale fragt.
- Ved køb op til kr. 500,- betales kr. 50,- i fragt
- Ved køb over kr. 500,- betaler Holmer Guld-Sølv-Ure fragten
Du kan også vælge at afhente dine bestillinger i butikken - dette er naturligvis gratis.
Vi tilbyder levering til pakkeboks/posthus eller levering til hjemmeadresse.
Levering
Levering sker med Postnord og kun i Danmark.
Leveringstiden er typisk 1-5 arbejdsdage (fraregnet lørdag) for lagervarer. Dette gælder også ved afhentning af varer i butikken. Du modtager en mail når dine varer er klar til afhentning.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.guldsmed-holmer.dk som forbruger. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@guldsmed-holmer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den tilbage
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Originalemballage
Ved køb af varer hos www.guldsmed-holmer.dk er den intakte originale emballage ofte en væsentlig del af varens værdi. For at være sikker på at få alle dine penge retur, er det vigtigt at originalemballagen er med. Vi anbefaler derfor at du pakker varen forsigtigt ud når du modtager den, og gemmer emballagen indtil du er sikker på at du vil beholde varen.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Holmer Guld Sølv Ure
Postboks 790
Herlev Torv 19
2730 Herlev
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden form for dokumentation for dit køb. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du mærker forsendelse med ”RETUR” og ordrenr. fra ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamation)
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Når du handler på www.guldsmed-holmer.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
Varen skal sendes til:
Holmer Guld Sølv Ure
Postboks 790
Herlev Torv 19
2730 Herlev
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du mærker forsendelse med ”RMA” og ordrenr. fra ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på www.guldsmed-holmer.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos C. Rønnest Aps og opbevares i fem år (jf. bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren for C. Rønnest Aps er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos C. Rønnest Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til C. Rønnest Aps via e-mail mail@guldsmed-holmer.dk.
Cookies
På www.guldsmed-holmer.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.guldsmed-holmer.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.guldsmed-holmer.dk.
Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@guldsmed-holmer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. http://www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Guldsmed-holmer.dk
Herlev Torv 19
2730 Herlev
E-mail: mail@guldsmed-holmer.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: ______________________
Forbrugerens navn: ____________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: __________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d.08-02-204